П`ятниця, 25.05.2018, 19:50
Вітаю Вас Гість | RSS

Шишацький районний методичний центр

Меню сайту
Наше опитування
Оцініть наш сайт
Всього відповідей: 68
Форма входу

«Методичний портал»

Профспілкова сторінка

Вітаємо Вас на сторінці Шишацької районної організації профспілки працівників освіти і науки України

43.15. Проект майбутнього адміністративно-територіального устрою Полтавщини

Конференція Шишацької районної організації Профспілки працівників освіти і науки України(20 лютого 2015 року)

Педагогічне навантаження вчителів у Європі

Щодо пільг з оплати комунальних послуг

Про організацію та проведення звітів і виборів в організаційних ланках  Шишацької районної  організації Профспілки працівників освіти і науки України в 2014-2015 роках(постанова пленуму РК)

Витяг з пропозицій департаменту виробничої політики та колективно-договірного регулювання апарату ФПУ щодо змісту окремого розділу колективного договору стосовно надання переваг членам профспілок

ЗВЕРНЕННЯ
ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ ПРОФСПІЛОК З НАГОДИ ВІДЗНАЧЕННЯ 20 ЛЮТОГО 2014 РОКУ ДНЯ СОЦІАЛЬНОЇ СПАВЕДЛИВОСТІ
   20 лютого 2012 року в Україні вперше відзначався День соціальної справедливості, який згідно з Указом Президента України від 4 листопада 2011 року № 1021 проводитиметься в нашій державі щороку у Всесвітній день соціальної справедливості.
   Соціальна справедливість є основним принципом мирного та успішного життя як безпосередньо в самих країнах , так і відносинах між ними, її не можна досягнути в умовах масових порушень прав і основних свобод людини. Стрімко знижується рівень і якість життя населення, зростає соціальна напруга та невпевненість у завтрашньому дні. Розпочаті Урядом соціально - економічні реформи, зокрема адміністративна, трудова, податково-бюджетна, пенсійна, поки що не позначилися на відчутному покращенні життя та добробуту населення.
   Ми стурбовані рівнем мінімальних зарплат, особливо для працівників бюджетної сфери, мінімальних пенсій, збільшенням страхового стажу для обчислення пенсій, який автоматично зменшує рівень пенсії. Все це ніяк не сприяє реалізації принципів соціальної справедливості
   Ми звертаємось до наших соціальних партнерів сприяти економічному зростанню та соціальному прогресу в суспільстві, робити реальні кроки, спрямовані на забезпечення заходів, покликаних допомагати працівникам, вирішенню питань соціальної справедливості, посиленню соціальної відповідальності бізнесу та його заохочення до соціальної активності, що остаточно зробить можливим подолати таке ганебне явище для країни, як бідність.
   Це вимагає від профспілок посилення уваги та конкретних дій у напрямку стабілізації соціально-економічної ситуації в області та усунення нерівності шляхом запровадження прогресивного оподаткування доходів, ефективної системи соціальної підтримки та поширення вільного доступу до послуг соціальної сфери, насамперед до якісної освіти, охорони здоров'я.
   Важливим стимулюючим фактором сталого економічного зростання та пом'якшення нерівності має стати також продуктивна зайнятість та справедливий гарантований дохід , дотримання міжнародних трудових норм і стандартів.
   У пошуках непростих рішень профспілки вимагають при проведенні масштабних соціально-економічних реформ безумовного дотримання принципу соціальної справедливості, вирішення стратегічних завдань у таких сферах, як зайнятість, соціальний захист, соціальний діалог і трудові відносини.  

                      За дорученням профспілок області
Президія обласної ради профспілок 11 лютого 2014 року

 
 
 

Основні державні соціальні гарантії: грудень 2012

24 жовтня 2012 р. у обласному центрі естетичного виховання учнівської молоді відбувся фестиваль самодіяльних художніх колективів працівників освіти.
Гран-прі фестивалю отримала представниця нашого району Хаустова Анастасія , практичний психолог Шишацького РМК.
news7 5
Щодо порядку проходження обов’язкових медичних оглядів працівниками навчально-виховних закладів
Призначення пенсії за віком: схема обчислення

Основні державні соціальні гарантії (станом на 1 липня  2012 року)

Освіта в сільській місцевості – рекомендації парламентських слухань прийнято

    Представляючи проект постанови від Комітету Верховної Ради з питань науки і освіти, секретар Комітету Самойлик К.С. зазначила, що запропонований проект Рекомендацій парламентських слухань увібрав у себе пропозиції центральних органів виконавчої влади, регіональних органів державної виконавчої влади та місцевого самоврядування, громадських організацій, зокрема асоціацій обласних рад, органів місцевого самоврядування, керівників загальноосвітніх навчальних закладів, ЦК Профспілки працівників освіти і науки України, Національної академії педагогічних наук України, а також узагальнюючі пропозиції, які прозвучали під час слуханнях.

   У Рекомендаціях парламентських слухань висловлені конкретні рекомендації Верховній Раді України, Кабінету Міністрів України, Міністерству освіти і науки, молоді та спорту України, Міністерству фінансів України, Раді Міністрів Автономної Республіки Крим, обласним державним адміністраціям, Національній академії педагогічних наук.

   Учасники парламентських слухань, зокрема, рекомендують Верховній Раді України забезпечити прийняття законів:

– щодо наповнюваності класів загальноосвітніх навчальних закладів, розташованих у сільській місцевості;

– щодо підвищення соціальних гарантій педагогічним працівникам, які працюють в сільській місцевості (питання пільгового забезпечення житлом, надання пільгових кредитів, збільшення матеріальної допомоги молодим спеціалістам, підвищення пенсійного забезпечення; зняття обмежень на реалізацію державних гарантій щодо користування житлом з опаленням та освітленням);

– щодо спрощення процедур державних закупівель, які здійснюють організації та установи освіти;

– щодо внесення змін до Бюджетного кодексу України стосовно визначення обсягів міжбюджетних трансфертів для здійснення видатків на дошкільну, позашкільну освіту та загальноосвітні спеціалізовані школи-інтернати;

    Також рекомендовано передбачити в Державному бюджеті, місцевих бюджетах на 2013 рік і бюджетах на наступні роки виділення фінансових ресурсів на стовідсоткове забезпечення гарантій державою педагогічним, науково-педагогічним працівникам та іншим категоріям працівників системи освіти, норм та положень передбачених статтею 57 Закону України "Про освіту".


За матеріалами Комітету з питань науки і освіти

 

Медогляд працівників освіти.

   Порядок проведення обов’язкових профілактичних медичних оглядів та видачі особистих медичних книжок затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 23.05.2001р. №559 (із змінами та доповненнями).
   Витрати закладів і установ охорони здоров’я, пов’язані з проведенням обов’язкових медичних оглядів працівників бюджетних установ та організацій, покриваються за рахунок коштів, передбачених кошторисом на утримання відповідного закладу й установи охорони здоров’я. Вартість бланків особистих медичних книжок відшкодовується за власні кошти працівників.
   Слід зазначити, що п.8.3.9 Галузевої угоди на 2011-2015р.р. рекомендовано керівникам закладів та установ освіти забезпечувати на умовах колективних договорів здійснення компенсацій працівникам вартості бланків особистих медичних книжок та витратних матеріалів для проведення лабораторних досліджень. Статтею 123 КЗпП України передбачено, що за час перебування в медичному закладі на обстеженні за працівниками, зобов’язаними проходити медичні огляди зберігається середній заробіток за місцем роботи.
   Порядок проведення обов’язкових попередніх (перед початком діяльності) та періодичних (у процесі діяльності) психіатричних оглядів затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 27.09.2000р. за №1465. Пунктом 18 даної постанови передбачено проходження один раз на п’ять років психіатричних медичних оглядів працівниками навчальних закладів, дитячих дошкільних навчальних закладів, дитячих будинків, шкіл-інтернатів.
   Психіатричні огляди проводяться на госпрозрахункових засадах за рахунок коштів замовників. (наказ Міністерства охорони здоров’я від 17.01.2002р. №12, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 01.02.2002р. за №94/382).
Реалізація державної політики в галузі освіти, матеріально-фінансове забезпечення питань, пов’язаних з проведенням обов’язкових медичних оглядів працівників закладів та установ освіти віднесено до компетенції місцевих органів влади (ст.22 Закону України «Про місцеві державні адміністрації, ст.32 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні).

ДЕКЛАРАЦІЇ ВІДМІНЕНО


 

Розміри посадових окладів за тарифними розрядами Єдиної тарифної сітки в 2012 році відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 01.11.11 №10 Завантажити

 


 


Педагогічне навантаження вчителів початкових класів
Педагогічне навантаження вчителів початкових класівПитання педагогічного навантаження вчителя унормовано в ряді нормативних актів. Відповідно до ст.25 Закону України «Про загальну середню освіту» обсяг педагогічного навантаження вчителя включає 18 навчальних годин впродовж навчального тижня, що становлять тарифну ставку заробітної плати.

Згідно з п.64 Інстуркції про порядок обчислення заробітної плати працівників освіти, затвердженої наказом Міністерства освіти України від 15 квітня 1993 року № 102 (із змінами і доповненнями), тривалість викладацької роботи вчителя для встановлення йому ставки заробітної плати складає 18 годин на тиждень.

У цьому ж пункті зазначено, що ставки заробітної плати учителів, як і ряду інших педагогічних працівників, встановлюються, виходячи із затрат робочого часу в астрономічних годинах (60 хвилин).

Короткі перерви, передбачені між уроками, є робочим часом педагогічного працівника.

Щодо тривалості уроків, то вона визначена в ст.16 Закону України «Про загальну середню освіту», п.43 Положення про загальноосвітній навчальний заклад, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 серпня 2010 р. № 778 «Про затвердження Положення про загальноосвітній навчальний заклад», п.4.9 Державних санітарних правил і норм влаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організації навчально-виховного процесу ДСанПіН (затверджені Постановою Головного державного санітарного лікаря України 14.08.2001 № 63, погоджені листом Міністерства освіти і науки України 05.06.2001 № 1/12-1459).

Відповідно до зазначених документів тривалість уроків у загальноосвітніх навчальних закладах становить: у перших класах – 35 хвилин, у других – четвертих класах – 40 хвилин, у п'ятих – одинадцятих класах – 45 хвилин.

Тривалість перерв унормована п.46 Положення про загальноосвітній навчальний заклад (постанова № 778), яким передбачено наступне: тривалість перерв між уроками встановлюється з урахуванням потреби в організації активного відпочинку і харчування учнів, але не менш як 10 хвилин, великої перерви (після другого або третього уроку) – 20 хвилин.

Відповідно до п. 9.7 ДСанПіН тривалість перерв між уроками для учнів першого класу повинна бути не меншою, ніж 15 хвилин, для всіх інших класів – 10 хвилин; великої перерви (після 2-го уроку) – 30 хв. Замість однієї великої перерви можна після 2-го і 3-го уроків влаштовувати 20-хвилинні перерви.

У зв’язку із запровадженням з 1 вересня 1999/2000 навчального року зазначеної вище тривалості уроків у початкових класах Міністерством освіти України було направлено на місця відповідний лист від 27.10.99 р. № 1/9-419 «Про тривалість уроків у початкових класах».

У листі, зокрема, зазначено, що з метою створення сприятливих умов для організації відпочинку молодших школярів та збереження діючої норми педагогічного навантаження вчителів відповідно збільшується тривалість перерв між уроками. У цьому випадку додатковий облік і компенсація навчального часу не проводиться.

Разом з тим, варто зазначити, що Законом України «Про загальну середню освіту» (ст.16 п.5) передбачена можливість зміни встановленої тривалості уроків, що допускається за погодженням з відповідними органами управління освітою та органами державної санітарно-епідеміологічної служби. При цьому у початкових класах тривалість уроків не може перевищувати встановлених законом норм.

Для збереження сумарного навантаження в астрономічних годинах учнів (навчального) та вчителів (педагогічного) при зменшенні тривалості уроків допускається збільшення кількості занять (наприклад, замість 3 уроків по 40 хвилин можна проводити 4 – по 30 хвилин) або навчальних днів.

Збільшення кількості уроків у зв’язку із скороченням їх тривалості не повинно призводити до зміни педагогічного навантаження вчителів, установленого при тарифікації.

Зменшення тривалості уроків без збереження сумарного навчального навантаження учнів обов’язково обліковується і компенсується проведенням додаткових, індивідуальних занять і консультацій. Облік таких занять ведеться у класному журналі на спеціальній сторінці, де фіксується дата, тривалість, тема додаткового заняття або консультації, ставиться підпис учителя.

 
Відділ соціально-економічного захисту працівників освіти

Порядок оплати праці за заміну тимчасово відсутніх учителів.

    Оплата праці за додатково проведені уроки унормовано п.73 Інструкції про порядок обчислення заробітної плати працівників освіти (наказ Міносвіти від 15.04.93р. №102). Оплата за години заміщення тимчасово відсутніх вчителів, яке тривало не більше 2-х місяців, здійснюється погодинно.
    Якщо заміщення тривало понад 2 місяці, то оплата праці вчителя провадиться з першого дня заміщення за всі години фактичного педагогічного навантаження в порядку, передбаченому п.68 Інструкції.
   В окремих виняткових випадках, коли таку заміну забезпечити неможливо, заміщення здійснюється наступним чином. Учителі з інших дисциплін, заміняючи тимчасово відсутніх колег, виконують програму з свого предмету дещо наперед, щоб згодом передати відповідні години учителю, який нині відсутній, для виконання пропущеної програми. У такому випадку учителю, який забезпечує заміну тимчасово відсутнього колеги, додаткова оплата не проводиться. Йому виплачується заробітна плата відповідно до тарифікації протягом всього часу, як за період тимчасового заміщення, так і за дні, коли відповідні години були тимчасово передані раніше відсутньому вчителю для виконання програми.
   Учителю, який був раніше відсутнім, після виходу на роботу виплачується заробітна плата відповідно до тарифікації, а також здійснюється додаткова доплата за проведені уроки на умовах п.73 Інструкції.
Одночасно повідомляємо, що обмеження розміру доплати за виконання обов’язків тимчасово відсутніх працівників, передбачена підпунктом 3-а пункту 4 наказу Міносвіти від 26.09.2005р. №557, не має поширюватись на учителів оскільки вони витрачають на виконання обов’язків час понад встановлену їм норму.
   Оплата праці за заміну тимчасово відсутніх учителів, передбачених чинним законодавством здійснюється в межах затвердженого фонду оплати праці.


Зарахування до спеціального стажу періодів роботи на посадах педагога-організатора та старшого вожатого школи

Зарахування до спеціального стажу періодів роботи на посадах педагога-організатора та старшого вожатого школи

Запитання:
Чи зараховується до спеціального стажу роботи, який дає право на призначення пенсії за вислугу років, період роботи на посаді педагога-організатора та старшого вожатого школи.
Відповідь:

Пенсії за вислугу років працівникам освіти призначають відповідно до п. „е” ст. 55 Закону України «Про пенсійне забезпечення» (за наявності спеціального стажу роботи не менше, ніж 25 років) та Переліку закладів і установ освіти, охорони здоров’я та соціального захисту і посад, робота на яких дає право на пенсію за вислугу років, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 04.11.1993 р. № 909 (зі змінами).

До спеціального стажу зараховується час роботи на посадах у відповідних закладах і установах, віднесених до Переліку за умови, що ця робота є основною.

Тимчасовими типовими штатними нормативами денних середніх загальноосвітніх навчально-виховних закладів, затвердженими наказом Міністерства освіти України від 09.08.1996 р. № 264, керівникам управлінь і відділів освіти була надана можливість до 01.09.1996 р. переглянути штати, введені в попередні роки, та, у разі необхідності, перезатвердити їх рішенням відповідних органів державної виконавчої влади. При цьому Тимчасовими типовими штатними нормативами було передбачено введення до штатних розписів середніх загальноосвітніх навчально-виховних закладів посади педагога-організатора (або старшого вожатого).

Посаду педагога-організатора передбачено названим вище Переліком, період роботи за цією посадою зараховується до спеціального стажу роботи, який дає право на пенсію за вислугу років.

Посаду старшого вожатого Переліком не передбачено. Разом з тим у листі Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 06.10.2011 р. за № 10/2-724 стверджується про ідентичність посадових обов'язків працівників, які займають посади педагогів-організаторів або старших вожатих, та відповідно про можливість зарахування періоду роботи на посаді старшого вожатого до спеціального стажу роботи, який дає право на призначення пенсії за вислугу років.

З ухваленням Закону України «Про заходи щодо законодавчого забезпечення реформування пенсійної системи» вимоги щодо віку та стажу, які дають право на пенсію за вислугу років, залишились незмінними.

 
Відділ соціальних питань і охорони праці
 
Календар
«  Травень 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
Пошук
Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2018